LUBAY : EEN ONAFHANKELIJKE VISIE OP ONTWERP EN MATERIAAL

EÉN PERSOON ACHTER HET MERK. GEEN TOEGEVINGEN.
Lubay is een label voor lederwaren opgericht en gedragen door Soho Francotte. Elk stuk wordt met de hand ontworpen, gesneden en samengesteld in haar Belgische atelier — zonder uitbesteding.
Een aandachtige, persoonlijke aanpak van begin tot eind.
EEN VRIJ PARCOURS, EEN DUIDELIJKE RICHTING
Geboren in de Filipijnen, geadopteerd in België. Na filosofie studeren, een periode als leerkracht en een muzikaal leven op tournee, leert Soho zichzelf naaien en ontwerpt haar eerste modellen. Zo ontstaat Lubay.
Een zelfstandig, zelf gefinancierd merk, opgebouwd vanuit overtuiging.
FOCUS OP MATERIAAL-KEUZE
De gebruikte vegan materialen worden nauwkeurig geselecteerd.
Grape Skin (gemaakt uit reststromen van de wijnsector) en Leap (afkomstig van appelafval) bieden een alternatief voor traditionele lederwaren.
Transparant, doordacht, zonder overbodige claims.
GEMAAKT IN BELGIË EN BEHEERSBARE VOLUMES
Elk stuk wordt lokaal gemaakt, in beperkte oplage.
Geen overhaaste collecties of productiedruk uit de modesector.
BELANGRIJKE MOMENTEN
-
2022: Juryprijs bij de nationale wedstrijd Vitrine de l'Artisan.
-
2024: Artikel in VOGUE, een belangrijke erkenning voor het merk.
-
Betrokkenheid: Partnerschappen met GAIA en Think Pink Belgium.
DE MENS CENTRAAL BIJ LUBAY
Het echte succes van Lubay ligt in het vertrouwen van haar klanten. Het zien terugkeren van mensen voor een tweede of derde stuk is het mooiste bewijs dat onze waarden en werk weerklank vinden.
"Elke Lubay-tas is ontworpen als een uniek stuk, geïnspireerd door de natuur en gemaakt om elke vrouw te begeleiden met elegantie en bewustzijn. De rest van het verhaal wordt samen met jou geschreven".

