top of page
-
WELKE BETALINGSMIDDELEN ACCEPTEERT U?Wij aanvaarden betaling per kredietkaart, bancontact, paypal of Ideal. Alle informatie met betrekking tot uw online betalingstransacties met creditcard is volledig beveiligd. Creditcardbetalingen worden afgehandeld door onze partner Stripe, die voldoet aan de hoogste normen voor online betalingsbeveiliging. We hebben het SSL-coderingsproces toegepast om alle gegevens met betrekking tot persoonlijke informatie en betaalmiddelen te beschermen. Encryptie zorgt voor een hoog niveau van transactiebeveiliging. Dankzij het SSL-coderingsproces zijn we op geen enkel moment in het bezit van uw bankgegevens.
-
HOE EEN BESTELLING PLAATSEN OP LUBAY.BE?Nadat u uw keuze heeft gemaakt, voegt u eenvoudig uw artikel toe aan uw winkelwagen. Wanneer u klaar bent, voltooit u uw bestelling en gaat u verder met betalen. De bestelling verloopt in 4 stappen: 1. Maak een account aan of meld u aan met uw e-mailadres. 2. Je kan er dan voor kiezen om je bestelling af te halen in het atelier of te verzenden via Bpost. vul in dit geval de informatievelden in die betrekking hebben op de levering: de voornaam, achternaam en het exacte adres van de ontvanger. 3. Selecteer vervolgens uw betaalmethode. 4. Controleer ten slotte uw bestelling en valideer deze.
-
NAAR WELKE LANDEN VERZENDT U?We verzenden naar België, de Europese Unie, de rest van Europa en de rest van de wereld. *Douanekosten en belastingen voor landen buiten de Europese Unie: Alle douanekosten en belastingen die bij levering moeten worden betaald, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Neem contact op met de autoriteiten van uw land als er kosten van toepassing zijn.
-
WAT ZIJN DE VERZENDMETHODEN?België: Bpost 24h Standaard: € 7,74 Gratis levering voor alle bestellingen van meer dan € 230. Ophalen in de werkplaats: Gratis Na ontvangst van uw betaling maken we samen een afspraak zodat u uw bestelling kunt ophalen. Buurlanden*: Bpost Standaard:€16,50 (met track & trace en vergoeding bij verlies of beschadiging) Gratis levering voor alle bestellingen van meer dan € 330. * Duitsland, Frankrijk (behalve DOM-COM-TAAF), Luxemburg, Nederland. Rest van de Europese Unie*: Bpost Standaard: €34,60 (met track & trace en vergoeding bij verlies of beschadiging) Gratis levering voor alle bestellingen van meer dan € 430. * Azoren, Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Madeira, Malta, Monaco, Polen, Portugal, Roemenië, Slowakije, Slovenië, Zweden, Tsjechië. Rest van Europa*: Bpost Standaard: €34,60 (met track & trace en vergoeding bij verlies of beschadiging) Gratis levering voor alle bestellingen van meer dan € 430. * Albanië, Andorra, Wit-Rusland, Bosnië en Herzegovina, Canarische Eilanden, Ceuta, Faeröer Eilanden, Georgië, Gibraltar, Groenland, Guernsey, IJsland, Jersey, Liechtenstein, Macedonië, Man Island, Melilla, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Koninkrijk Koninkrijk, Rusland, San Marino, Servië, Zwitserland, Turkije, Oekraïne, Vaticaanstad. Douanekosten en belastingen Alle douanekosten en belastingen die bij levering moeten worden betaald, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Neem contact op met de autoriteiten van uw land als er kosten van toepassing zijn. Middellandse Zeegebied + Noord-Amerika: Bpost Standaard: €51,10 (met track & trace en vergoeding bij verlies of beschadiging) *Algerije, Canada, Egypte, Israël, Jordanië, Marokko, Syrië, Tunesië, Verenigde Staten. Douanekosten en belastingen Alle douanekosten en belastingen die bij levering moeten worden betaald, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Neem contact op met de autoriteiten van uw land als er kosten van toepassing zijn. Rest van de wereld: Bpost Standaard: € 69,20 (met track & trace en vergoeding bij verlies of beschadiging) Douanekosten en belastingen Alle douanekosten en belastingen die bij levering moeten worden betaald, zijn de verantwoordelijkheid van de klant. Neem contact op met de autoriteiten van uw land als er kosten van toepassing zijn.
-
HOE KAN IK DE VERZENDING VAN MIJN BESTELLING VOLGEN?Wanneer uw bestelling is verzonden, ontvangt u een e-mail van Bpost met een link naar de tracking van uw pakket, zodat u precies weet waar uw pakket zich bevindt.
-
HOE LANG DUURT HET OM MIJN PAKKET TE VERZENDEN?Lubay stelt alles in het werk om uw pakket binnen twee werkdagen (met uitzondering van weekends en Belgische feestdagen) na ontvangst van uw betaling te verzenden.Maar soms kan het langer duren: bij een levering in België doen we er alles aan om de bestelling binnen maximaal dertig werkdagen na validatie van de bestelling en ontvangst van betaling naar het afleveradres te sturen. En binnen maximaal 45 dagen voor de buurlanden, na validatie van de bestelling. De leveringsvoorwaarden zijn specifiek voor de postdiensten van het betreffende land. De verzendkosten die voor bestellingen in rekening worden gebracht, zijn afhankelijk van de gekozen bezorgmethode en worden duidelijk aangegeven op het moment van aankoop.
-
AANVAARDT U RETOUREN OF RUILEN?Ja, natuurlijk! De koper beschikt over een termijn van veertien (14) kalenderdagen, vanaf de dag na de dag van levering, om zijn aankoop zonder boete en zonder opgave van redenen te annuleren, in overeenstemming met het Belgisch economisch wetboek. Binnen deze termijn moet de koper de verkoper als volgt op de hoogte stellen van zijn voornemen om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht: - Stuur een e-mail naar soho@lubay.be- Vermeld naam en voornaam van de koper- Geef een gedetailleerde omschrijving van het (de) betrokken item(s), met verwijzing naar het nummer en de datum van de uitgeschreven factuur of - vul het formulier in dat beschikbaar is op de website van de FOD Economie De terugzending aan de verkoper zal gebeuren naar het adres vermeld op de verpakking, tenzij anders aangegeven door de koper, die het verzendbewijs dient te bewaren. Het retouradres wordt per e-mail opnieuw aan de koper meegedeeld. Als de koper een omruiling wenst in plaats van een terugbetaling, specificeert hij dit in de e-mail en de verkoper zal hem, naast de beschikbaarheid van het artikel, de te betalen toeslag of de gedeeltelijke terugbetaling meedelen als de geval kan van toepassing zijn. Alle kosten en risico's verbonden aan het verzenden van de geretourneerde artikelen zijn de verantwoordelijkheid van de koper. In geval van gebruikmaking van zijn herroepingsrecht door de koper en teruggave van de producten uiterlijk veertien (14) dagen na de mededeling van zijn beslissing tot herroeping volgens de modaliteiten overeengekomen in de voorgaande paragrafen, zal de verkoper s verbindt zich ertoe de aankoopprijs aan de koper terug te betalen bij ontvangst van de producten door de verkoper. In geval van terugbetaling van geretourneerde producten/diensten, zal de verkoper de creditcard die is gebruikt voor de betaling van genoemde producten crediteren met een bedrag dat gelijk is aan de aankoopprijs ervan, verminderd met het bedrag van de aankoopvouchers of kortingen die bij de bestelling zijn gedaan . Terugbetaling aan de koper vindt plaats volgens de voorwaarden die zijn overeengekomen met de bank die de kaart heeft uitgegeven. De koper kan geen gebruik maken van zijn herroepingsrecht indien de geleverde producten zijn gebruikt, beschadigd zijn, ontbrekende onderdelen bevatten of waarvan de labels zijn verwijderd. De producten moeten absoluut correct beschermd worden teruggestuurd, in hun originele verpakking, in perfecte staat voor wederverkoop, vergezeld van eventuele accessoires, gebruiksaanwijzing, labels, enz. Anders kunnen ze niet worden teruggenomen of geruild. Op maat gemaakte of gepersonaliseerde producten/diensten kunnen onder geen beding worden geretourneerd of geruild. Producten die worden geretourneerd maar niet door de verkoper kunnen worden teruggenomen, worden ter beschikking van de koper gehouden bij de verkoper. De koper blijft de prijs verschuldigd. In geval van abnormale of onrechtmatige retourzendingen behoudt de verkoper zich het recht voor om een volgende bestelling te weigeren. De verkoper vermeldt op de site de voorwaarden, de termijn en de voorwaarden van het herroepingsrecht, evenals het modelformulier voor herroeping.
-
REPAREER JULLIE LUBAY-ARTIKELEN?Onze tassen worden ontworpen om lang mee te gaan, daarom garanderen we alles wat we maken. Als uw LUBAY-stuk gerepareerd moet worden (een beschadigd handvat, een losse naad, enz.), staan wij voor u klaar. Hoe te doen? Contacteer Soho (soho(@)lubay.be) om het probleem uit te leggen die je tegenkomt. U kunt uw LUBAY in de werkplaats afgeven of per post naar ons opsturen. Dan wordt uw onderdeel binnen 2-4 weken na ontvangst gerepareerd. Wanneer de reparatie is voltooid, sturen we het onderdeel naar u op. Wij vragen u alleen de verzendkosten van uw plaats naar ons te dragen, wij dragen de reparatiekosten en de retourkosten van de werkplaats naar uw plaats. Wij zijn echter niet verantwoordelijk voor misbruik van een artikel, zoals wassen in de machine wanneer dit verboden is, drogen in de droogtrommel, overmatig gewicht in bepaalde tassen, enz.
-
HOE ZORG JE VOOR EEN STUK IN DRUIVENSCHUIM - VEGEA®?Onze leverancier, de fabrikant van de grondstof Grape Skin - VEGEA® raadt aan om eenmaal per jaar een sluier van milieuvriendelijk waterdichtingsmiddel zonder olie of vet aan te brengen om het te beschermen tegen vlekken. In geval van een vlek is het onderhoud heel eenvoudig: gebruik een zachte, in water gedrenkte doek, wring deze goed uit en veeg het bevlekte oppervlak voorzichtig schoon en dep indien nodig met een zachte, droge doek. Daar ga je! De Grape Skin kan indien nodig worden gereinigd met water en milde natuurlijke PH-neutrale zeep. Pas echter op dat u nooit bleekmiddel, alcohol of een schuursponsje gebruikt. Nooit bleken, chemisch reinigen, strijken, machinereinigen, in de droogtrommel drogen, op een verwarming of in direct zonlicht. Altijd laten drogen, aan de lucht laten drogen en niet in direct zonlicht. Zoals elk stuk individueel handgemaakt lederwaren, moet het met zorg worden behandeld, mag het niet op schurende oppervlakken worden gewreven, mag het niet worden overbelast, enz.
-
HOE ZORG JE VOOR EEN KURKSTUK?Kurk kan niet worden gebleekt, chemisch gereinigd, gestreken, machinaal gereinigd, in de droogtrommel gedroogd, op een radiator, met een föhn of in direct zonlicht. Eventuele vlekken moeten worden schoongemaakt met een zachte doek die is bevochtigd met een beetje warm water en milde natuurlijke zeep door voorzichtig over het gebied te wrijven. Vervolgens een zachte, zonder zeep bevochtigde doek door een zachte, droge doek halen en natuurlijk in de open lucht op een droge plaats laten drogen. Het is raadzaam om een zeer lichte hoeveelheid specifieke kleurloze natuurlijke plantaardige was aan te brengen om het te voeden en te beschermen (op een schoon oppervlak en daarna 24 uur laten drogen). Zoals elk stuk individueel handgemaakte lederwaren, moet dit item met zorg worden behandeld, het mag niet over ruwe oppervlakken worden gewreven of overbelast worden.
-
HOE ZORGT U VOOR EEN PIÑATEX ITEM?Pineapple Anam (fabrikant van Piñatex) raadt aan om een zeer kleine hoeveelheid kleurloze natuurlijke plantaardige was, specifiek voor textiel, aan te brengen om het materiaal te beschermen en een patina te geven (op een schoon, droog oppervlak en 24 uur laten drogen). Het is waterafstotend, maar Ananas Anam (producent van Piñatex) raadt het aanbrengen van een waterdichtmakende spray aan. Ook volgens Pineapple Anam moeten eventuele vlekken worden schoongemaakt met een zachte doek die is bevochtigd met een beetje warm water en milde natuurlijke zeep door zachtjes over het gebied te wrijven. Veeg vervolgens af met een zachte, vochtige doek zonder zeep, veeg vervolgens af met een zachte, droge doek en laat op een droge plaats op natuurlijke wijze aan de lucht drogen. Het is verboden de Piñatex te bleken, chemisch te reinigen, te strijken, machinaal te reinigen, te drogen in de droger, op een radiator, met een föhn of in direct zonlicht. Alle informatie over Piñatex is te vinden op www.ananas.anam.com. Zoals elk stuk individueel handgemaakt lederwaren, moet het met zorg worden behandeld, mag het niet op schurende oppervlakken worden gewreven, mag het niet worden overbelast, enz.
-
HOE ZORGT U VOOR EEN LUBAY ZAK?Alle creaties van Lubay worden minutieus met de hand genaaid. Aangezien dit geen massaproducten zijn, raden wij u aan er zeer voorzichtig mee om te gaan: - Overbelast uw tas of zak niet. - Nooit in de machine wassen, in de droger drogen of een föhn gebruiken om sneller te drogen als het nat is. - Laat uw tas of etui nooit drogen in direct zonlicht of op een verwarming. - Gebruik nooit een föhn of föhn om je Lubay item te drogen. - Maak je tas of etui voorzichtig schoon met een zachte, licht vochtige doek en laat het item daarna aan de lucht drogen. - Lubay kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor misbruik van haar creaties.
-
DOOR WIE WORDEN DE TASSEN GEMAAKT?Mijn naam is Soho, geboren in de Filipijnen in 86, geadopteerd in België. Na mijn studie filosofie werd ik musicus en ook docent. Na enkele jaren stopte ik met lesgeven om me volledig te wijden aan concerten en tournees. Ondertussen blijf ik vragen stellen over de plaats van ethiek in het productieproces van modekleding en -accessoires, de uitbuiting van dieren, het echte made in Belgium en mijn verlangen om esthetische en tijdloze accessoires te creëren en te vervaardigen. Maart 2020, met de komst van het coronavirus, maakt een einde aan concerten en tournees en dwingt me om van richting te veranderen maar creatief te willen blijven. Zo begon ik na een paar maanden nadenken de eerste prototypes te ontwerpen en lanceerde ik een crowdfunding. Uit dit zaadje werd Lubay geboren, een plantaardig "lederwaren"-merk, gebaseerd op veganisme, made in Belgium, ethiek en ecologische verantwoordelijkheid. Gediplomeerd vakvrouw sinds eind 2021, in juni 2022 heb ik de eer om de favoriete prijs van de jury voor de nationale wedstrijd Vitrine de l'Artisan 2022 in ontvangst te nemen. De rest van het avontuur wordt momenteel geschreven, Soho.
-
WAAR WORDEN DE TASSEN GEMAAKT ?Het atelier is gelegen in Baillamont (Bièvre), een klein dorpje in het zuiden van de provincie Namen.
bottom of page